23 september: BURENDAG 2023

Op de jaarlijkse Burendag vieren we dat we een samenleving zijn waarin mensen iets voor elkaar willen betekenen. Een gezellige samenkomst met spelletjes voor jong en oud, een plantenmarkt en andere activiteiten. We sluiten de dag af met de DORPSBORREL en het GROTE DORPSBUFFET. Traditiegetrouw maak je als deelnemer iets lekkers voor het buffet; een hoofd-, of bijgerecht, of jouw speciale toetje voor 4 tot 6 personen. Dus zet je beste culinaire beentje voor. Voor wie iets klaarmaakt zijn de kosten € 1,00 per volwassene in het gezin. Als het niet lukt om aan het buffet bij te dragen, kun je mee-eten voor een bedrag van € 7,50. Voor kinderen rekenen we € 2,50.

Het programma:

Vanaf 14:30 uur inloop en activiteitenmarkt voor jong en oud
met onder andere Toren bouwen, Milieuspel, Boodschappenspel, Voetbalspel, Springkussen en Schminken.
Er zijn diverse tafels met informatie en ideeënbussen, zoals de Vrijwilligerstafel, de Biodiversiteitstafel, de Energietafel, de Lekker lokaal tafel, de Plantentafel, en de SWAP-kraam.
Je kunt ook meedenken over hoe we jouw straat verkeersveiliger kunnen maken. Een detailoverzicht van wat er te doen is vind je hier.

15:30 uur Muzikaal Intermezzo

16:30 uur Dorpsborrel, pannenkoeken- en ijskraam