Buitenfilm Binnen

7-Hills Trail: wandelaars in de Romeinse straat

Nazomeren in HLS!

Buitenbios

Het gebeurt niet vaak dat we zo’n levendig en succesvol weekend kunnen beleven in ons meestal zo rustige dorp. Het begon op vrijdagavond: Dat de weergoden ervoor zorgden dat de buitenbios van de speeltuin verplaatst worden naar de Bosduivel mocht de pret absoluut niet drukken. In grote ligstoelen en onderuitgezakt keek de jeugd naar de film in zaal 2. Het was een feest, waarbij het natuurlijk niet ontbrak aan een hapje en een drankje!

7 Hills Trail

In de zaterdagochtendvroegte kwamen de eerste trail-lopers aangewandeld op de oprijlaan van Orientalis. Om tien uur gingen de eersten van start om een prachtig, glooiend parkoers, variërend van 7 tot maar liefst 56 km, af te leggen door de bossen rondom ons dorp. Naar verluidt werd hardlopen soms klauteren en glibberen om de heuvels op en af te komen, maar een belevenis was het.

Burendag, marktdag

Rond half drie ‘s middags druppelden de eerste bezoekers aan de activiteitenmarkt de Bosduivel binnen. Het was genieten op de Burendag die traditiegetrouw door de Dorpsvereniging wordt georganiseerd. Deze keer met spelletjes voor de kinderen, een luchtkussen en een heuse markt met kraampjes over duurzaam bouwen, verkeersveiligheid, energiegebruik, biodiversiteit en een plantenmarkt. Maar liefst drie koren verzorgden een drukbezocht muzikaal intermezzo en om half vijf werd het glas geheven om te vieren dat we elkaars buren zijn en dat het mooi wonen is in de H. Landstichting. Als voorbereiding op de nieuwe dorpsagenda konden bezoekers een aantal vragenlijsten en enquetes invullen die de komende maanden zullen worden uitgewerkt.

Dorpsbuffet

En wat is er feestelijker dan samen met ruim tachtig buren van de lekkernijen te proeven, die op de grote tafel waren uitgestald. Heerlijke gerechten, door dorpsbewoners vers en met zorg bereid, droegen bij aan een geweldig sfeer en aan saamhorigheid in ons dorp.

7 Hills Hike

En dan als toetje op de zonnige zondag de Zevenheuvelen hike-tocht met start en finish in het tentenkamp van Orientalis. Een gezellige, zomerse drukte in de Romeinse straat en op de wandelpaden van het museumpark. De vele deelnemers, als pelgrims komend van heinde en ver, wisten “onze “bergen en dalen” zeer te waarderen en waren verbaasd over zoveel “buitenland” binnen onze landsgrenzen. Een prachtige manier om de spirituele visie en missie van Orientalis uit te dragen.

• Ontmoeting van jong en oud

• Schminken, groot succes

• Marktkramen tijdens de Burendag

• Traillopers komen voorbij het Zencentrum Orientalis