Het interieur geschilderd en van mozaïeken voorzien door Piet Gerrits

Cenakelkerk (Pastoor Rabouplein 1)

De kerk van Heilig Landstichting dateert van 1913 en kent een bijzondere historie en architectuur (Oriëntalisme). Het katholieke totaalkunstwerk is geïnspireerd op pelgrimstochten naar het Midden Oosten door opdrachtgever priester Arnold Suys, architect Jan Stuyt en kunstenaar Piet Gerrits. Cenakel betekent “Zaal van het Laatste Avondmaal”.

Kerkvieringen:

Doordeweekse mis: dinsdag en vrijdag 9.00 uur.

Weekenden: zaterdagavond om 17.00 uur en zondagochtend om 11.oo uur.De vieringen op zondagmorgen om 11.00 uur worden live uitgezonden via Omroep Berg en Dal en via You Tube.

Het grootste museum van Nederland

De kerk is onderdeel van ‘het Grootste Museum van Nederland’ (Museum Catharijneconvent Utrecht, 16 kerken en 2 synagogen), en is elke zaterdag- en zondagmiddag opengesteld  voor bezichtiging van 14.00 uur tot 16.30 uur. Er zijn dan vrijwilligers aanwezig die uitleg kunnen geven. De entree is vrij maar voor een audiotour, die beschikbaar is in Nederlands en Engels, wordt een bijdrage van 3 euro gevraagd. Deze is gratis voor mensen met een Bankgiroloterij VIP kaart of met een CJP-pas. Op verzoek kunnen ook rondleidingen worden gegeven. Daarvoor kan per email contact worden opgenomen met grootstemuseumcenakel@gmail.com

Voor verdere informatie zie ook: www.grootstemuseum.nl
of de eigen website van de parochie Heilige Drie-Eenheid