CONCERT NIJMEEGS KAMERKOOR

Op donderdag 27 juni geeft het Nijmeegs Kamerkoor onder leiding van Gonny van der Maten een concert in Dorpshuis de Bosduivel. Het koor repeteert elke donderdag in de Bosduivel. Tijdens uitvoering brengt het koor een gevarieerde composities ten gehore uit diverse landen en diverse eeuwen.

Het concert begint en eindigt met werken van beroemde Nederlandse componisten: Jan Pietersz. Sweelinck (17e eeuws) en de familie Andriessen (Hendrik, Jurriaan en Louis) met werken uit de vorige eeuw.

Verder zingt het koor Franse en Engelse madrigalen uit de 16e eeuw, met mooie teksten over onmogelijke liefdes, grensoverschrijdend gedrag (ja, ook toen al), uilen en zwanen, vaak aangevuld met leuke slotconclusies en volkswijsheden.

Tot slot zingen we het lied “Vrede”, een tekst van Adama van Scheltema, prachtig op muziek gezet door Hendrik Andriessen.

Je bent van harte uitgenodigd voor deze uitvoering.

Datum: 27 juni
Tijd: 20:00 uur
Locatie: Bosduivel, grote zaal
Kosten: geen

In verband met het beperkte aantal plaatsen graag aanmelden vóór zondag 23 Juni.

Meld je hier aan