« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Struinen door het park

september 22 @ 10:00 - 13:00

Op zoek naar de geheimen van het Museumpark

Bijna hebben we ons doel bereikt: het vinden van 1500 verschillende soorten planten en dieren in dorp en museum.
Maar vooral Museumpark Oriëntalis heeft nog veel geheimen voor ons.
Het museumpark heeft het afgelopen jaar een metamorfose ondergaan dankzij beheermaatregelen en vrijwillligerswerk, waardoor de landschappelijke en natuurlijke kwaliteiten enorm zijn toegenomen.
Wat dit betekent voor de flora en fauna gaan we vandaag in deze transect bekijken; een struintocht dwars door alle landschappen van het park.
Wat houdt zich allemaal schuil in en om het meer, de oude loofbossen, de open vlaktes, de kloof van het Louisedal en de eeuwenoude houtwallen op het landgoed? Zijn de tientallen rijksmonumenten ook geliefde schuilplaatsen voor de dieren in het park?
We verzamelen om 10:00 uur bij de Piet Gerritszaal (Monseigneur Suyslaan 4) voor een drie uur durende ontdekkingsreis.
Na afloop napraten en koffie in de Piet Gerritszaal.

Datum:
september 22