« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Omloop der Zevenheuvelen

Omloop der Zevenheuvelen

Op zondag 7 juli organiseert Stichting Wielerevenementen Mercurius voor de zevende keer de Omloop der Zevenheuvelen. Dit jaar hopen we er met een nieuw parcours én een nieuwe start- en finishlocatie een nog mooier (wieler)feest van te maken, waarvoor u van harte uitgenodigd bent. We vertellen u als inwoner van Heilig Landstichting hier graag meer over!

Wat is de Omloop?

De Omloop der Zevenheuvelen is een wielerevenement, waarbij wielerfans en wielrenners van verschillende leeftijden en niveaus kunnen genieten van een dag lang fietsen in de prachtige omgeving van Nijmegen. Op het programma staat niet alleen een wielerwedstrijd voor amateurs en vrouwelijke profs, maar ook een recreatieve toertocht. Dit jaar organiseren we voor het eerst ook een Dikke Banden Race: een leuke uitdaging voor de allerjongste kinderen.

Het parcours

Dit jaar ligt de finish voor de eerste keer aan de Sophiaweg, ter hoogte van de kruising met de Luciaweg. Daar bouwen we een gezellig start/finishterrein, waar deelnemers en toeschouwers kunnen genieten van het evenement met een hapje en een drankje. De drie wielerwedstrijden volgen een vast parcours, dat via de Kwakkenbergweg richting de Rijksstraatweg in Beek-Ubbergen loopt. Daarna staat de wielrenners een flinke uitdaging te wachten: via de Oude Holleweg klimmen ze omhoog. Daarna volgt de Zevenheuvelenweg, waarna de renners via de Nijmeegsebaan en door de Heilig Landstichting terugkeren richting de finish aan de Sophiaweg.

Veiligheid

Om de wedstrijd veilig te laten verlopen voor alle weggebruikers en de wielrenners, zetten we de wegen die hierboven genoemd worden gedurende de dag tijdelijk af. Dat betekent dat u soms enkele minuten moet wachten voordat u kunt doorrijden naar uw bestemming. U krijgt in de maand voorafgaand aan het evenement meer informatie hierover per brief.

Datum:
Evenement Categorieën: