Bestuursvoorzitter Dorpsvereniging

We zijn op zoek naar een enthousiaste voorzitter van onze dorpsvereniging die onze gemeenschap wil helpen groeien en bloeien!Ons mooie dorp met circa 850 inwoners is rijk aan geschiedenis en gemeenschapszin. Zo’n 90% is lid van de  dorpsvereniging. De voorzitter speelt een belangrijke rol in de verbinding tussen de dorpsbewoners.

Wat de voorzitter zoal doet:

• Hij/zij structureert de vergaderingen van het dorpsbestuur en bevordert een transparante en constructieve dialoog;
  • Hij/zij bevordert de verbinding binnen het bestuur van de vereniging en binnen de dorpsgemeenschap;
  • Hij/zij werkt samen met diverse belanghebbenden;
  • Hij/zij initieert, stimuleert en begeleidt activiteiten die de gemeenschap ten goede komen.
  • Tijdsbesteding …… 4-5 uur per maand + bestuursvergaderingen

Het profiel van de voorzitter:

• Passie voor gemeenschapsopbouw en het welzijn van alle dorpsbewoners;
  • Goede verbindende communicatievaardigheden;
  • Het vermogen om effectief te bemiddelen en consensus te bereiken;
  • Betrokkenheid bij lokale aangelegenheden en een positieve, energieke en proactieve benadering.

Wat wij bieden:

• Naast koffie en thee, een boeiende vrijwillige (alhoewel geen vrijblijvende) functie met de kans om positieve veranderingen te bewerkstelligen;
  • De mogelijkheid om jezelf en je voorzitterscompetenties te ontwikkelen;
  • Samenwerking met een toegewijd bestuur en vele enthousiaste vrijwilligers.

Wil je een verschil maken in ons dorp? Stuur een mail naar: dorpsvereniging@gmail.com of bel 0655804566 (Jeroen Braam) of 0626374347 (Jan de Koning).

Samen kunnen we ons dorp een nog betere plek maken om te leven en te groeien!

Voor meer informatie: