Themabijeenkomst Medicijngebruik

De Vereniging 50Plus Heilig Landstichting nodigt u graag uit voor de themabijeenkomst ‘Wijs met medicijnen’
op donderdag 21 oktober aanstaande.
Deze bijeenkomst biedt ouderen die verschillende medicijnen gebruiken meer informatie over veilig en goed medicijngebruik. Apotheker mevrouw Yasmin Sterk geeft antwoord op uw vragen en zij geeft advies en tips over hoe u uw medicijnen veilig en zo effectief mogelijk kunt innemen.

Deze bijeenkomst vindt plaats in de Bosduivel en start om 14.00 uur. De bijeenkomst wordt georganiseerd door onze Vereniging 50Plus in samenwerking met de seniorenorganisatie KBO-PCOB en apothekersbrancheorganisatie KNMP.

Het programma van de bijeenkomst is als volgt:

• Apotheker mevrouw Yasmin Sterk gaat kort in op de werking en bijwerkingen van medicijnen, de wisselwerkingen die medicijnen kunnen hebben en hoe u medicijnen juist kunt gebruiken. Ook het gebruik van hulpmiddelen zoals een medicijndoos komt aan bod.
  • Na de pauze wordt er ook ingegaan op wat u zelf kunt doen aan uw medicijngebruik. Hoe kunt u bepaalde klachten aanpakken zonder medicijnen te gebruiken? Waar kunt u betrouwbare informatie vinden en waar vindt u een duidelijk leesbare bijsluiter? Daarnaast komt het gesprek met de arts aan de orde. Een goede communicatie met uw arts en uw apotheker is essentieel. Welke problemen komt u tegen en wat kunt u daar zelf aan doen?

Tijdens de bijeenkomst is er voldoende gelegenheid tot het stellen van vragen en het uitwisselen van ervaringen.

Wij zien u graag. U hoeft zich niet aan te melden, dus voel u vrij om binnen te lopen.