Literaire ontmoeting met Thomas Verbogt

Na de succesvolle en sfeervolle ontmoeting met Jaap Robben in maart jl, zijn we blij dat we Thomas Verbogt bereid hebben gevonden om over zijn werk te komen vertellen. Hij vertelt over de ontwikkelingen in zijn werk en zal het ook hebben over zijn columns, dus over ‘de verwondering over het alledaagse’.

Thomas (1952) debuteerde in 1981 met de verhalenbundel De feestavond. Sindsdien schreef hij vele romans, verhalenbundels en toneelstukken. Met zijn oeuvre groeide ook zijn publiek. Waar hij vooral om geprezen wordt is zijn melancholieke en lichte toon en zijn filmische manier van vertellen. Ook met zijn humoristische korte verhalen bindt hij veel lezers aan zich.

Thomas Verbogt heeft een dagelijkse column in De Gelderlander, de krant van zijn geboortestreek. Hij is één van de schrijvers (naast A.F. Th van der Heijden, Jaap Robben en Tessa de Loo), die sinds 2015 in opdracht van de gemeente Nijmegen een boek hebben geschreven, waarin Nijmegen een prominente rol speelt.

In oktober 2022 verscheen, in het kader van de literaire serie over Nijmegen, zijn nieuwe roman Maak het mooi. Het boek gaat over het verlangen naar verbinding en over van betekenis zijn, maar natuurlijk vooral over hoe te leven, hoe dat goed te doen, hoe jezelf te begrijpen.

Locatie: Dorpshuis de Bosduivel, Carmelweg 4, 6564 AG Heilig Landstichting

Datum: 5 oktober

Tijd: 20.00 – 22.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur.

Kaartverkoop: € 10, inclusief koffie of thee.

Na afloop is er gelegenheid tot het stellen van vragen en daarna een drankje. In samenwerking met boekhandel Roelants is een beperkt aantal boeken te koop die Thomas zal signeren.

Koop hier je ticket

Totaal