Literaire ontmoeting met Tessa de Loo

Na de succesvolle en sfeervolle ontmoetingen met Jaap Robben en Thomas Verbogt vorig jaar, zijn we blij dat we Tessa de Loo bereid hebben gevonden om tijdens de Boekenweek over haar boeken te komen vertellen. Zij vertelt over het ontstaan van haar nieuwe roman, De stad in je hoofd en over de ontwikkelingen in haar werk.

Tessa de Loo ontving de Anton Wachterprijs voor haar debuut De meisjes van de suikerwerkfabriek. Van haar oorlogsroman De tweeling zijn wereldwijd ruim een miljoen exemplaren verkocht. De afgelopen jaren publiceerde zij de romans Kenau, Een goed nest en Liefde in Pangea. Vorig jaar vierde ze haar 40-jarig schrijvers jubileum.

Zij is één van de schrijvers (naast A.F. Th van der Heijden, Jaap Robben en Thomas Verbogt), die sinds 2015 in opdracht van de gemeente Nijmegen een boek hebben geschreven, waarin Nijmegen een prominente rol speelt.

In april 2023 verscheen, in het kader van de literaire serie over Nijmegen, haar nieuwe roman De stad in je hoofd. Liefde en oorlogstrauma tegen het decor van een eeuwenoude stad.

Het huis van zijn familie wordt voor de ogen van de achtjarige Twan vernietigd bij een bombardement in de Tweede Wereldoorlog. De omliggende Bovenstad, fraai op een heuvel gelegen met uitzicht op de rivier, stort brandend in. Ineens is hij wees en een tante ontfermt zich over hem. Jaren later ontluikt er een liefde tussen hem en een jonge vrouw. Twan koopt en restaureert een huis in de schilderachtige Benedenstad. Maar de wereld moderniseert en het stadsbestuur besluit de oude huizen te vervangen door nieuwbouw. Twan strijdt om het historische stadsdeel te redden voor de dreigende sloop; hierbij keert het trauma uit zijn jeugd in volle hevigheid terug.

Locatie: Dorpshuis de Bosduivel, Joanneslaan 4, 6564 AG Heilig Landstichting

Datum: 22 maart

Tijd: 20.00 – 22.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur.

Kaartverkoop: € 10, inclusief koffie of thee.

Tessa wordt geïnterviewd door Marjolein Visser.

Na afloop is er gelegenheid tot het stellen van vragen en daarna een drankje. In samenwerking met boekhandel Roelants is een beperkt aantal boeken te koop die Tessa zal signeren.

De literaire avond is uitverkocht;

u kunt geen tickets meer bestellen

(Lukt online aankoop van een ticket niet, bel dan met de servicebalie tussen 18:00 en 20:00 uur: 06-57028292.

Totaal