29 oktober: Sinan Can en hartenwensen

Hartenwensen

Het nieuws van de afgelopen dagen over de conflicten in de wereld is confronterend en intens verdrietig, om wanhopig van te worden. Maar we willen de moed niet verliezen en elkaar blijven ontmoeten. Loop mee met de wandeling van Sinan Can, “Op zoek naar het paradijs”. En deel samen de boodschap van geloof, hoop en liefde op het hoofdpad van Museumpark Orientalis.

Twee weken geleden tekenden vertegenwoordigers uit verschillende Nijmeegse geloofsgemeenschappen in Museumpark Orientalis een vredesverklaring. Religie als bron van inspiratie in plaats van reden tot conflict. Het museumpark is de perfecte plek voor bezinning, waar ieder de dialoog met de ander aan kan gaan.

Laten we elkaar op deze plek steunen, en dat zichtbaar maken door een lint van hartenkreten die ons met elkaar verbinden en moed geven. Laat daarom morgen, zondag 29 oktober, jouw hartenkreet achter op het toegangspad van Museumpark Orientalis. Daar zijn gigantische harten getekend; voor iedereen liggen krijtjes klaar om ze vol te schrijven met boodschappen van geloof, hoop en liefde.

Praktische informatie

Je kunt jouw hartenkreet morgen tussen 11.00 en 17.00 uur achterlaten op het toegangspad tot Museumpark Orientalis. Tot aan het hoofdgebouw is het pad nog toegankelijk zonder entreeticket. Schrijf jouw kreet in één van de harten, put moed of steun uit de teksten van anderen of sta gewoon even stil bij wat anderen beweegt. Wees welkom!

Om 13.00 uur start de wandeling met Sinan Can. Natuurlijk onderstreept ook hij de boodschap van geloof, hoop en liefde.