22 maart: Literaire ontmoeting in de Bosduivel; UITVERKOCHT

Na de succesvolle en sfeervolle ontmoetingen met Jaap Robben en Thomas Verbogt vorig jaar, zijn we blij dat we Tessa de Loo bereid hebben gevonden om tijdens de Boekenweek over haar boeken te komen vertellen. Zij vertelt over het ontstaan van haar nieuwe roman, De stad in je hoofd en over de ontwikkelingen in haar werk.

Tessa de Loo ontving de Anton Wachterprijs voor haar debuut De meisjes van de suikerwerkfabriek. Van haar oorlogsroman De tweeling zijn wereldwijd ruim een miljoen exemplaren verkocht. De afgelopen jaren publiceerde zij de romans Kenau, Een goed nest en Liefde in Pangea. Vorig jaar vierde ze haar 40-jarig schrijvers jubileum.

Zij is één van de schrijvers (naast A.F. Th van der Heijden, Jaap Robben en Thomas Verbogt), die sinds 2015 in opdracht van de gemeente Nijmegen een boek hebben geschreven, waarin Nijmegen een prominente rol speelt.

Meer informatie en tickets

Hoe kom je bij de Bosduivel (Joanneslaan 4) in Heilig Landstichting?

Te voet of per fiets: Kom bij voorkeur te voet of met de fiets. Er is voldoende fietsenstalling.
Met het openbaar vervoer: Vanuit Nijmegen bus 5 richting Groesbeek; uitstappen halte Panovenlaan. Loop 50 meter terug en steek de weg over. Loop de Andreaslaan in en helemaal uit en sla rechtsaf de Petruslaanlaan in, vervolgens op de T-kruising linksaf, loop 60 meter; aan uw rechterhand vindt u de Bosduivel.
Per auto: Via de Koning Davidlaan slaat u de Joanneslaan in. De Bosduivel ligt na 200 meter links.
Parkeren: Op het terrein van de Bosduivel is de parkeermogelijkheid beperkt. Bezoekers met een handicap kunnen wel op de parkeerplaats terecht. Overige bezoekers kunnen om te parkeren de Bosduivel voorbij rijden en na de bocht naar rechts parkeren aan de linkerkant van de Joanneslaan aan het maisveld.