Literaire ontmoeting in de Bosduivel

We zijn blij dat we Jaap Robben (1984) bereid hebben gevonden om over zijn werk te komen vertellen. Hij schrijft niet specifiek voor een bepaalde leeftijd, maar voor iedereen.
Vanaf 2008 was hij twee jaar lang stadsdichter van Nijmegen. Hij veroverde met zijn romandebuut Birk boekhandel, lezer en recensent. Birk werd bekroond met o.a. de Nederlandse Boekhandelprijs. Zomervacht haalde de longlist van de internationale Booker Prize 2021, was DWDD Boek van de Maand en oogstte ook buiten de Nederlandse taalgrenzen veel lof. Robbens romans worden verfilmd en zijn werk verschijnt inmiddels in vijftien talen.

In september 2022 verscheen zijn nieuwe roman Schemerleven.

Schemerleven is een prachtig eerbetoon aan de vele ontkende, ‘weggestopte’ kinderen en hun voor het leven getekende ouders. Het verhaal speelt zich af in Nijmegen en omstreken.

Jaap Robben is een van de drie schrijvers (naast Thomas Verbogt en Tessa de Loo), die sinds 2018 in opdracht van de gemeente Nijmegen een boek hebben geschreven, waarin Nijmegen een prominente rol speelt.

Locatie: Dorpshuis de Bosduivel, Joanneslaan 4, 6564AG Heilig Landstichting

Tijd: 20.00 – 22.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur.

Entree: € 6  inclusief koffie of thee.

Aanmelden: vóór 24 Februari

Meer informatie: m.jonge31@upcmail.nl

Jaap wordt geïnterviewd door Rosalie de Beus, studente Nederlands. Na afloop is er gelegenheid tot het stellen van vragen en een drankje en zal Jaap Robben signeren. Boekhandel Roelants verzorgt de verkoop van boeken.

Ontmoeting met Jaap Robben UITVERKOCHT

Het maximum aantal aanmeldingen was beperkt tot 70. U kunt dus niet meer aanmelden. Maar bij voldoende belangstelling zijn wij van plan om een tweede sessie te organiseren. U kunt hieronder uw belangstelling voor deze vervolgsessie laten weten. Dank u wel

Belangstellingsformulier