Excursie korstmossen en mossen

De werkgroep duurzaamheid heeft tijdens het jubileum van de dorpsvereniging het idee gelanceerd om in 2023 zoveel mogelijk planten en dieren te inventariseren in en om het dorp. De uitdaging is, dat we 1500 verschillende soorten vinden en op naam registreren. Dat kan alleen wanneer zoveel mogelijk mensen, jong en oud, meedoen en de eigen tuin en de naaste omgeving gaan ontdekken. Met de obsidentify app is het mogelijk veel soorten op naam te brengen en aan te melden bij waarneming.nl. Alle waarnemingen worden achter de schermen getoetst en komen uiteindelijk op een kaart bij elkaar.

We starten met de soortgroepen: mossen en korstmossen. Deze soorten hebben prachtige verschijningsvormen en in deze tijd van het jaar zijn ze extra goed te vinden.

• Wanneer: Zondag 12 februari van 10.30 tot 12.00

• Startlocatie: Bosduivel

• Begeleiding: Wouter Helmer

Gewapend met de app maken we een wandeling door het dorp en bekijken onderweg bomen, muurtjes, straatstenen etc. Dus kijk niet vreemd op wanneer de groep ‘onderzoekers’ voorbijkomt. Sluit aan en raak op die manier vertrouwd met de app.

Slim om van tevoren de obsidentify app te downloaden.! (te vinden in de Appstore en is gratis),

En na afloop napraten en opwarmen met koffie en thee in de Piet Gerritszaal; voor de jonge onderzoekers warme chocolademelk.