Natuurwandelingen met het Bosduiveltje

Wandelgroep Bosduiveltje is gestart in 1991. Doorgaans organiseren we 8 wandelingen per jaar op de 3e woensdag van de maand. We wandelen vooral om de mooie natuur in de wijde omgeving van Heilig Landstichting te ontdekken onder leiding van natuurgidsen. We verzamelen om 09.30 u voor de Bosduivel om te carpoolen. Rond 12.30 u zijn we weer terug. De wandelingen zijn 3-4 km lang, met veel oog voor natuur en cultuur. De kosten zijn €35,- voor 8 wandelingen, of €5,- per wandeling.

Het Programma voor najaar 2024 en voorjaar 2025 is als volgt:

18 sept. Hatertse Vennen: Nazomers heidelandschap vanuit de Eikenhorst

16 okt. Westermeerwijk/Watermeerwijk: Welkom in het schimmelrijk

20 nov. Leurse Bos: Zwerven door eeuwenoude lanen van eiken en beuken, misschien nog paddenstoelen te vinden

19 feb. Ommetje Valkhof/Hunerberg: Oud landschapspark met veel historie en bomen in wintertooi

19 maart Bronnenbos + Schippersbos: Ontluikend lentebos, voorjaarsflora en beverburchten.

16 april Park Lingezegen: De Groene loper, avontuurlijke wandeling op ongebaande paden, langs 4 voedselbossen. Of: Breedlersepad. Oud boerenland, over akkers met oude heggen en hagen.

21 mei Gendtse Waard: De ongerepte natuur van ooibossen, moerassen, bloemrijke graslanden en natuurlijk het “Dijk van een Wijf”

18 juni Batenburg Liendense Waard: Wandelen langs een oude Maasarm, die opnieuw is uitgediept, nu met zeer soortenrijke graslanden, wilgenstruwelen en vogels zoals de lepelaar en de kluut.

Klik hier om je aan te melden bij Helen van der Ven