Wandelprogramma 2020

Elke 14 dagen organiseren we op de vrijdagmiddag een wandeling in en rond het dorp. loopt u graag mee dan dient u zich vooraf aan te melden bij Annelies van Gunst.

Het aantal wandelaars hangt van een aantal factoren af, onder anders van het inmiddels wel bekende virus. Mondkapjes hoeven niet maar mogen wel. Lukt het niet om mee te wandelen dan kunt u natuurlijk ook tegen 15:00 uur naar de Bosduivel komen om samen met de wandelaars na te praten.

Af en toe zullen er kosten gemaakt worden, bijvoorbeeld als we met een gids gaan wandelen die we na afloop een aardigheidje willen geven. Daarom vragen we u om € 3,00 te betalen, dat is dan inclusief de consumptie na afloop. Bent u van plan om regelmatig mee te lopen dan kunt u voor € 10 een knipkaart kopen; die is dan voor 5 wandelingen.

Om 14:00 uur verzamelen bij de Bosduivel.

Om 15:00 uur wordt de wandeling afgesloten en praten we na met een kop koffie of thee of iets sterkers.

Het Programma vanaf september:

11 September Bezoek aan de moestuinen naast Casa Nova Altijd al nieuwsgierig geweest naar wat er zich achter de haag in de tuin bij Casa Nova afspeelt? Wandel mee en breng een bezoek aan de moestuinen daar.

25 September Bezoek aan (de tuin van) het voormalig Carmel klooster Een herhaalde wandeling omdat het zo’n succes was en heel interessant

9 Oktober  75 jaar bevrijding in HLS Frans Geertzen neemt ons mee al wandelend door het dorp en vertelt over wat er zich allemaal heeft afgespeeld in de oorlogsjaren in Heilig Landstichting.

23 Oktober Paddestoelen zoeken met Helen van der Ven

30 Oktober Leo Ewals leidt rond in het Begraaf- en Gedenkpark HLS. We bezoeken onder andere de kruiswegstaties en de hemelvaartkoepel

13 November Leo Ewals leidt rond in het Begraaf- en Gedenkpark HLS. Op deze middag gaan we op zoek naar bijzondere bomen

27 November De laatste wandeling in de reeks met dit keer een bezoek aan Casa Nova