Wandelen en Ontdekken in HLS: nieuw wandelprogramma miv september

Twee jaar geleden zijn we met het wandelen in en om HLS gestart. Iedere vrijdagmiddag liepen we een (deel) van de twee dorpsommetjes en dronken na afloop nog wat met elkaar. De belangstelling was wisselend. Af en toe hadden we een speciaal thema. Dan was de belangstelling beduidend groter.

Wij hebben daarom besloten ons project wat aan te passen.

We gaan niet meer iedere week, maar de 2de , de 4de en de 5de vrijdagmiddag van de maand wandelen. De starttijd blijft 14.00 uur. Al lopend gaan we meer en meer van ons dorp ontdekken en we zullen versteld staan wat in ons dorp allemaal te zien en te beleven is.

In het maandelijkse Oorbelletje zult u  kunnen lezen wat het programma van die maand is.

Loopt u graag mee dan dient u zich van te voren aan te melden bij Annelies van Gunst: anneliesvgunst@gmail.com. Het aantal wandelaars dat mee kan lopen zal van meerdere factoren afhangen, o.m. van het ons inmiddels welbekende virus. Mondkapjes hoeven niet maar mogen wel.

Lukt het niet om met de groep mee te wandelen dan kunt u natuurlijk ook zelf rond 15.00 uur naar de Bosduivel lopen om samen met de wandelaars  na te praten over wat die middag gezien is.

Af en toe zullen we wat kosten moeten maken, bijvoorbeeld  als we met een gids lopen die we na afloop een aardigheidje willen geven.  Loopt u mee dan zullen we u  vragen om 3  Euro te betalen. Dit is dan inclusief een consumptie na afloop in De Bosduivel. Bent u van plan om regelmatig met ons mee te lopen dan betaalt u 10 euro. U krijgt een knipkaart en u kunt  5 keer met ons mee op ontdekkingstocht.

Het voorlopige programma:

11 september bezoek aan de moestuintjes naast Casa Nova (Annelies van Gunst)

25 september gaan we weer naar de Carmel (Helen van der Ven)

9 oktober haalt Frans Geertsen al wandelend door ons dorp herinneringen op aan 75 jaar bevrijding in HLS

23 oktober gaan we het bos in op zoek naar paddenstoelen (Helen van der Ven)

30 oktober komt Leo Ewals en geeft een rondleiding op de begraafplaats, langs o.a. Kruiswegstaties en Hemelvaartkoepel

13 november gaan we weer naar de begraafplaats , nu op zoek naar de bomen daar (Helen van der Ven)

27 november wellicht een bezoek aan Casa Nova ..