« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

BURENDAG 2023

23 september 2023 @ 08:00 - 14:30

De Burendag 2023 is een bonte dag met spelletjes, uitdagingen, beurzen en ontmoetingen

Vanaf 14:30 uur inloop en markt: Activiteiten voor jong en oud

In de verschillende zalen van Bosduivel en op het parkeerterrein is van alles te doen en te beleven, voor jong en oud. Jongeren kunnen zich bijvoorbeeld uitleven in wedstrijdjes, spelletjes en uitdagingen, zoals binnen 25 minuten de hoogste toren bouwen van bamboestokken en elastieken, het milieuspel spelen, penalty schieten, schminken. In het boodschappenspel raken kinderen spelenderwijs vertrouwd met boodschappen doen en omgaan met geld. En natuurlijk ontbreekt het springkussen niet.

Jong en oud kunnen het gezelschapsspel Windkracht spelen, een actueel spel waarin je als burgemeester je eigen tactiek bepaalt om jouw stad klimaatneutraal te maken.

Er staan verschillende marktkramen waar je planten kunt inbrengen en ruilen, Meer te weten kunt komen over de kledingruilbeurs op 29 september en kennis kunt maken met lokale producenten van groentepakketten. Aan de biodiversiteitstafel kun je meedenken over het verkeersveiliger maken van onze straten.

Klik hier voor een detailoverzicht van alle activiteiten

15:30 uur Muzikaal intermezzo

Tijdens de markt zorgen het HLS Koor, het Cenakelkoor en het Nijmeegs kamerkoor voor een muzikaal intermezzo.

16:30 uur Dorpsborrel en voor de jeugd: pannenkoeken- en ijskraam

Tijdens de activiteitenmarkt kun je bij diverse kramen je mening of je ideeën achterlaten, of een enquête invullen. Om half vijf kunnen de discussies in het café van de Bosduivel worden voortgezet. Voor de kinderen begint het pannenkoeken-feest met ijsjes toe. Daarna wordt het Dorpsbuffet voorbereid.

17:30 uur Dorpsbuffet

Voor het traditionele Dorpsbuffet streven we ernaar dat iedereen/ieder gezin een (bij voorkeur vegetarisch) gerecht bereidt. Dat kan een hoofdgerecht, een bijgerecht of een toetje zijn. De koks maken zelf een kaartje met de naam van het gerecht, eventueel de naam van de kok en het recept.

Het Dorpsbestuur verzorgt de soep vooraf. Als je bijdraagt aan het buffet zijn de kosten voor deelname van het gezin € 1,00 per volwassene.
Als je niet in de gelegenheid bent om een gerecht te maken zijn de kosten € 7,50 per volwassene.
Voor kinderen bedragen de kosten € 2,50.

Meld je HIER aan

Datum: