Hatha én Yinyoga op zaterdag door YogaTimes

Zaterdag 3 september starten de yoga lessen van Yoga Times door Natalie weer!
In de grote zaal van De Bosduivel biedt Natalie zowel Hatha yoga als Yin yoga lessen.

• Hatha Yoga van 09:00-10:00 uur
  • Yin Yoga van 10:15 – 10:30 uur
  • Data: van 3 september t/m 10 december (niet op 17 sept, en op 22 en 29 okt), totaal 12 lessen
  • Aantal lessen: 12; een gratis proefles is mogelijk
  • Kosten: vast abonnement € 132,- voor 12 lessen
  • Aanmelden: bij Natalie via natalie@yogatimes.nl
  • Meer informatie: www.yogatimes.nl
  • Mocht je een keer niet kunnen op zaterdag, dan is er mogelijkheid om in te halen op dinsdagavond of donderdagochtend

Hatha yoga is een actieve vorm van yoga waarbij we bewegen op de ademhaling en de adem ook echt gebruiken om ruimte te geven in de houdingen en in je lijf. Afhankelijk van de les zullen we meer in flow bewegen of juist langer in bepaalde houdingen blijven. Dit kunnen staande, zittende, liggende en ook omgekeerde houdingen zijn. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan verschillende ademhalingstechnieken. Elke les sluiten we af met een eindontspanning, zodat je ontspannen en met ruimte en energie weer naar huis gaat.

Yin yoga is een bijzondere vorm van yoga, waarbij jelang in houdingen, zo’n 3 tot 5 minuten blijft. De houdingen lijken rustig, en zijn vooral zittende en liggende houdingen. Intentie is om de spieren te verzachten en te ontspannen, waardoor het lichaam tijd en ruimte krijgt om te verzachten in de diepere lagen, zoals onder meer het bindweefsel.
Er is veel aandacht voor de adem en de ademhalingstechniek analom filom. Yin Yoga is een mooie vorm van yoga, als tegenhanger in onze drukke maatschappij, waarbij we ons voorbij kunnen rennen. Door de tijd die je neemt om in de houding te blijven, word je je meer bewust van je lijf en geef je je lichaam tijd om los te laten en te ontspannen.
Natuurlijk sluiten we elke les af met een eindontspanning.

Maximale groepsgrootte: 15 personen

Ook als je nog nooit yoga hebt gedaan en het eens wilt proberen, meld je dan aan voor een (gratis) proefles. Bij yoga gaat het er niet om hoe ver je in een houding kunt komen, maar veel meer om je bewust te worden van je lijf en te ervaren waar je spanning vasthoudt en weer los kan laten.