Nieuws Flyer voorkant jpeg

Published on november 6th, 2017 | by Philip

Pop up Museum gaat open!

Een reizende tentoonstelling in de gemeente Berg en Dal

Op drie weekenden in november is achtereenvolgens in Berg en Dal, Millingen en Groesbeek een tentoonstelling te zien van prenten en schilderijen met bekende plekken in onze eigen omgeving.

Dit Pop up Museum is een initiatief van de Stichting Monument en Landschap om een selectie van 80 kunstwerken uit de verzameling van de gemeente Berg en Dal aan de inwoners te laten zien. U wordt meegenomen naar de landschappen, dorpsgezichten en bedrijvigheid in de gemeente die de kunstenaars de afgelopen decennia hebben geïnspireerd. Tijdens de tentoonstelling is er ook een doorlopende voorstelling over de 13 dorpskernen. Vroeger en Nu wordt in 20 minuten gepresenteerd met een beschouwende tekst van oud-burgemeester Paul Wilbers. Ook kunt u in een diapresentatie de meer dan 60 foto’s bewonderen die inwoners van onze gemeente hebben ingezonden. Op zondag 26 november, de laatste dag dat het museum open is, wordt de manifestatie in Groesbeek afgesloten met een kunstveiling van o.a. werken uit de collectie van de gemeente.

Maak zo kennis met uw nieuwe gemeente Berg en Dal. De toegang is gratis want de kunst is van u!

U kunt deze eenmalige expositie bezoeken op 11 en 12 november in dorpshuis Kerstendal in Berg en Dal, op 18 en 19 november in gebouw Fanfare St. Cecilia in Millingen en op 25 en 26 november in het nieuwe Wijnbouwcentrum in Groesbeek.

Alle dagen geopend van twaalf tot vijf.