Oranje Comité Heilig Landstichting

Het Oranje Comité Heilig Landstichting organiseert jaarlijks op Koningsdag/tijdens Midzomerfeest een gezellige spelletjesmiddag voor jong én oud. In November vindt altijd het Sinterklaasfeest plaats voor kinderen van 2 tot 8 jaar.

———————————————————————————————————————————–

Terugblik Koninginnedag 2013

Het begon een beetje bewolkt en het gras was nog nat en met een handje vol mensen keken we naar de troonsafstand van koningin Beatrix.

Al snel kwam de zon, liep het vol en was het een gezellige drukte! Marion en Nelleke schonken koffie en thee en er waren veel zelf gebakken oranje lekkernijen. Het Oranje Comité maakte er voor de kinderen een mooi feest van met een grote stormbaan en allerlei spelletjes.

De kinderen vonden het prachtig om verkleed als koning of koningin op de foto te gaan. Na een optocht rond het veldje van de kinderen op hun versierde fietsjes kregen ze een beker met een plaatje van het nieuwe koningspaar, gevuld met
lekkers.

De vrijmarkt was dit jaar niet heel uitgebreid, maar toch was er aardig wat handel.

De grote finale was de traditionele tombola! De dorpsvereniging had veel lootjes verkocht en er waren ook veel prijzen. De spanning liep hoog op! Johnny won de felbegeerde foto van het koningspaar, maar ook vele anderen gingen met mooie prijzen naar huis!

Dank aan iedereen die er was. Deze laatste Koninginnedag was een groot
succes!

groetjes, Isolde en Lies

Terugblik midzomer (EEUW) feest 2011

Het Midzomerfeest op 18 juni jl. maakte dit jaar deel uit van een weekend vol feesten rond een Eeuw Heilig Landstichting. Alhoewel de kinder-autopuzzelrit moest worden afgeblazen door een tekort aan deelnemers, is het toch nog een gezellige middag geworden in en rond de Piet Gerrits-zaal. Spelletjes spelen, schminken, sjoelen, zingen, samen eten en ’s avonds gezamenlijk een film kijken.

Gefeliciteerd Pieter, jouw ballon heeft een afstand van 288 KM bereikt!

Om het middagprogramma van het Oranjecomité Midzomerfeest af te ronden en voordat de speelfilm ‘Gnomeo en Juliet” werd uitgezonden, verzamelden alle kinderen en volwassenen zich op het plein van de Cenakelkerk voor een ballonnenwedstrijd. Na gezamenlijk te hebben afgeteld, lieten de kinderen tegelijkertijd meer dan vijftig ballonnen de lucht in gaan! Gezien het rustige weer was, met weinig wind om de ballonnen te helpen op hun reis, was het nog
spannend hoe ver de ballonnen zouden gaan…Toch is het gelukt om het de plaats Dotlingen in Duitsland te bereiken! Terwijl Dotlingen een klein stadje niet ver van Oldenburg en Bremen is, is het toch nog wel 288,3 Km van Heilig Landstichting vandaan!

Heel leuk dat Gerda Poppe uit Duitsland de moeite heeft genomen het kaartje terug te sturen naar ons om te laten weten dat Pieter Woddema de wedstrijd heeft gewonnen.

Ballonnen opgelaten tijdens het midzomer eeuwfeest

Contact Oranje Comité: hlsoranjecomite@gmail.com

Voorzitter: