Published on september 30th, 2018 | by Philip

Oorbelletje – De Achterkant

FAMILIE SLIM IN HEILIG LANDSTICHTING

Wat een geluk hadden we met het weer op vrijdagavond 7 september, tijdens de jaarlijkse filmavond in de openlucht. Bij het licht van de ondergaande zon werd het filmdoek opgespannen tussen de bomen. En met wat tuinbanken, grote kussens op de grond en gekleurde lichtjes in de boom was de buitenbios snel en aantrekkelijk opgetuigd. De kinderen hadden zich er ook zo op verheugd! Om acht uur startte de film van de avond: De familie Slim. Het maakt niet eens zoveel uit welke film draait, het is sowieso gezellig – en voor sommige kids ook spannend – als het donker wordt, de film op groot doek draait en de vuurkorf knispert. Voor de volwassenen was het een uitgelezen moment om even bij te kletsen, terug te blikken op de vakanties én om te spreken over de ontwikkelingen in het dorp. Al met al een zeer geslaagde filmavond weer, met dank aan de organisatie door ons Oranjecomité.

O ja, en er is die avond óók met Sinterklaas contact geweest en hij houdt de middag van 24 november graag vrij in zijn agenda om Heilig Landstichting te bezoeken. Hoera! Die datum kan alvast in de agenda’s!!

SAMEN WANDELEN IN EN ROND DE HEILIG LANDSTICHTING

We horen nogal eens van dorpsgenoten dat ze graag wandelen, maar dat het er maar weinig van komt. Alleen lopen is niet zo gezellig. Soms weet je de weg niet (meer). Ook het lopen zelf kan moeite kosten. Nu met de introductie van de twee ommetjes in en rond ons dorp hebben we het volgende bedacht:

• Iedere vrijdagochtend lopen we een van de ommetjes die pas zijn uitgezet.
  • In principe zijn daar een of twee begeleidende vrijwilligers bij.
  • Gezamenlijk wordt gekozen welke van de twee ommetjes er die dag wordt gelopen: die door het bos (3,4 km) of die door ons dorp (3.1 km).
  • Met mensen die slecht ter been zijn lopen we een korter rondje.
  • We starten vanaf het Zaaltje. Aanmelden is niet nodig.
  • Mensen die daar niet zelf kunnen komen worden opgehaald. Dit wel daags ervoor doorgeven.
  • Na afloop drinken we een kop koffie/thee in het Zaaltje.

Begeleidende vrijwilligers zijn dorpsgenoten die de wandelaars ontvangen, de weg goed kennen, weten hoe er koffie/thee gezet moet worden en minimaal een keer per maand beschikbaar zijn. Heeft u zin om op vrijdagochtend met ons mee te lopen? Stelt u zich beschikbaar als vrijwilliger? Meld het mij. Els de Witte. E: elsdewittevanderschoot@kpnmail.nl. Tel. 06-20493978.

WILT U LID WORDEN VAN DE DORPSVERENIGING? Meld u zich dan aan via dorpsvereniging@gmail.com.