Nieuws Oorbelletje LOGO

20.00 uur. De kosten zijn € 5,00 en je kunt je opgeven bij

Wieke Coenen, wiekecoenen@me.com

BRIDGECURSUS VOOR BEGINNERS

De bridgecursus die wordt aangeboden is gebaseerd op de lesmethode “Bridge in een flits” van Berry Westra. Dit is de standaard moderne lesmethode, die ook door de Nederlandse Bridge Bond officieel wordt ondersteund. In de cursus wordt deel 1 van de lesmethode behandeld, die maakt dat je met die basis het bridgen snel onder de knie hebt! In januari van het nieuwe jaar gaat deel 2 van de cursus van start. Ook deze bestaat uit 13 bijeenkomsten.

De docent die jullie tijdens de cursus zal begeleiden is Ryks de Jong. Hij heeft niet alleen decennia ervaring als speler, maar hij is ook een gediplomeerd bridgedocent die al vele leerlingen zowel de basisbeginselen, evenals ook technieken voor gevorderden, heeft bijgebracht.

Deel 1 van “Bridge in een flits” wordt in 13 weken behandeld. Het tempo van de cursus ligt niet laag, maar het zal voor iedere gemotiveerde cursist met een klein beetje affiniteit met spelletjes te volgen zijn. Spelplezier staat uiteraard altijd centraal! Na afloop van de cursus beheers je de basis van het spel, maar dat is uiteraard pas het begin!

Locatie: ’t Zaaltje, Tijdstip: donderdagavond van 20.00 – 22.00/22.30 uur, Cursusdata: start medio september 2017 (schoolvakantie vrij), Kosten: € 130,00 voor 13 lessen (eventueel in twee delen te betalen) + cursusboek à € 14,00. Aanmelden en informatie: h.jong34@upcmail.nl

VEGETARISCHE WEEK 24 TOT EN MET 29 SEPTEMBER

De werkgroep Duurzaamheid heeft het idee opgevat om de week van 24 SEPTEMBER t/m 29 SEPTEMBER in ons dorp tot vegetarische week te bombarderen. Tijdens de dorpsbarbecue op zondag 24 september geven we de aftrap hiervoor. De werkgroep heeft een vegetarisch receptenboekje samengesteld. We zijn in gesprek met de Buurtsuper in Breedeweg om voor deze recepten  ‘een HLS groentenpakket’ te laten leveren. Nadere informatie over het bestellen van de pakketten en de kosten volgt in het volgende Oorbelletje.

Met zijn allen kunnen we met deze vegetarische week het verschil maken op een lekkere manier.

DORPSBARBECUE EN BURENDAG

De jaarlijkse dorpsbarbecue, die meestal eind augustus plaatsvindt, wordt dit jaar gehouden op zondag 24 SEPTEMBER.We sluiten ons aan bij het initiatief van de werkgroep Duurzaamheid en dat betekent dat het een vegetarische barbecue wordt

.Tegelijkertijd vieren we op deze zondag burendag. We starten met een voetbaltoernooitje voor de jeugd op het Oranjeveldje aan de Josuélaan. Over beide activiteiten krijgt u nog nadere informatie in het volgende Oorbelletje.