Nieuws Oorbelletje LOGO

Published on december 1st, 2017 | by Philip

Oorbelletje – De Achterkant

WORKSHOP KERSTKRANS MAKEN

Op woensdagavond 13 december kunt u deelnemen aan een inmiddels traditionele workshop “Kerstkrans maken” in ‘t Zaaltje o.l.v. Helen van der Ven. De workshop begint om 19.30 uur. Voor strokransen, binddraad en krammen wordt gezorgd. Er is ook groenmateriaal, versiering en lint aanwezig. Als u mooie takken in de tuin heeft en geliefde kerstversiering op zolder, brengt u dat dan vooral mee. Zo krijgt iedere krans een persoonlijk tintje. De kosten zijn €7,50. Eventueel kunt u die avond een snoer lichtjes op batterijen aanschaffen, dat kost €2,50 extra.U kunt zich opgeven vóór 11 december op mailadres helenvanderven@gmail.com Belangrijk: Breng een snoeischaar en een scherp aardappelschilmesje mee.

HET TRADITIONELE KINDJE ZOEKEN

Op zondagmiddag 17 december gaan we weer in en rondom de Cenakelkerk het Kindje Zoeken. Om 16.00 uur geeft Pieter Gijsberts met zijn leerlingen een sfeervol kerstconcert en aansluitend spelen we het kerstverhaal en gaan we samen met Simon op zoek naar zijn weggelopen schaapje. Denk aan een zaklamp of lampion. Na afloop drinken we warme chocolademelk op het kerkplein bij een mooi kampvuur. Wil je meespelen, geef je dan vóór 9 december op bij Janneke Otten, tel. 3222387 of bij Babette van Basten, tel. 06-20566397, e-mail bemvanrossum@hotmail.com

NIEUWJAARSBIJEENKOMST 2018

De besturen van de Dorpsvereniging en van ’t Zaaltje nodigen alle bewoners in Heilig Landstichting van harte uit voor de nieuwjaarsbijeenkomst op 21 januari 2018. Het wordt een gezellige ontmoeting met een muzikale omlijsting. Laat u verrassen en noteert u deze datum alvast in uw agenda. Nadere informatie hierover volgt nog.

ALV DORPSVERENIGING

Het is nog ruim twee maanden te gaan, maar op 9 februari 2018 is de Algemene Leden Vergadering van de Dorpsvereniging. De betreffende stukken zullen de leden op tijd ontvangen. Op deze avond zal een presentatie over privacy en social media gegeven worden. Wij hopen op een goede opkomst van de leden. Wilt u lid worden, dan kunt u zich aanmelden bij secretaris@dorpsverenigingheiliglandstichting.nl Kosten lidmaatschap €15,00 per jaar per adres.

OPROEP VOOR BEHEERDERS BUURTWHATSAPP IN GEMEENTE BERG EN DAL

Een BuurtWhatsApp is een moderne vorm van de ouderwetse buurtwacht. Het zorgt voor meer ogen en oren op straat. Door een verdachte situatie te melden via de BuurtWhatsApp, zijn buurtbewoners snel gewaarschuwd. Veel buurten in Nederland werken al met een BuurtApp en met succes. Daarom willen we BuurtWhatsApp-groepen in alle dorpen van de gemeente Berg en Dal. In o.a. Heilig Landstichting zijn we nog op zoek naar een beheerder. Als beheerder meldt u de app-groep aan op www.wabp.nl en neemt u nieuw aangemelde leden op in de groep. Verder hoeft u niks extra’s te doen. Dit is een initiatief van de Gemeente Berg en Dal. Zie het Groesbeeks krantje van 1 november jl. Wilt u meehelpen, meldt u zich dan aan met uw naam, adres, mobiele telefoonnummer bij f.thijssen@bergendal.nl.