Nieuws Oorbelletje LOGO

Published on oktober 1st, 2017 | by Philip

Oorbelletje – De Achterkant

BUITENBIOSCOOP

Op vrijdag 6 oktober organiseert het Oranjecomité een buitenbioscoop in de speeltuin.

Iedereen is welkom vanaf 19.00 uur. Wanneer u zelf een koelbox met drank meeneemt en een stoel, dan zorgen wij voor de snacks, de aankleding en voor een leuke kinder/familie-film namelijk “SING”.  Bij regen gaat het niet door……..

KOMT U ONS VRIJWILLIGERSTEAM VERSTERKEN?

Dorpshuis ’t Zaaltje is van en voor de dorpsbewoners en wij zijn nog op zoek naar vrijwilligers, die in de gelegenheid zijn om te assisteren bij het creeëren van een gezellige huiselijke sfeer, bij het tuinteam, als webmaster en bij andere voorkomende werkzaamheden. Voor info kunt u contact opnemen met Gerard Scheenstra, gerardscheenstra@smartvaluegroup.eu

TREKKING ZONNEBLOEMLOTERIJ

In de maanden mei en juni heeft u wellicht zonnebloemloten gekocht bij de verkopers van de Zonnebloemloterij. Op maandag 9 oktober zal de trekking plaatsvinden.

BRIDGECLUB HEILIG LANDSTICHTING

Meer dan 30 jaar is onze bridgeclub actief in Heilig Landstichting. Iedere dinsdagmiddag, ook in het vakantieseizoen, vindt in ’t Zaaltje een bridgedrive plaats van 14.00 uur tot 17.00 uur. Aanmelding gebeurt ter plaatse een kwartier voor aanvang van de bridgedrive. De kosten bedragen €2,50 per persoon. Het aantal actieve bridgers is het afgelopen jaar duidelijk toegenomen, maar het streven blijft om dit aantal verder te verhogen door werving onder actieve bridgers in Heilig Landstichting en omgeving en via doorstroom vanuit de bridgelessen die in ons Dorpshuis ’t Zaaltje gegeven worden.

Ontspannen bridgen in een gemoedelijke sfeer staat hoog in ons vaandel, maar bridgen is en blijft een denksport. Daarom stimuleren wij het bridgeniveau binnen onze club op verschillende wijzen. Theo de Witte geeft tweemaal per maand een miniclinic voor belangstellenden: het niveau is “de thuisbridger”. De miniclinics starten om 13.00 uur voorafgaand aan de reguliere bridgemiddag. De andere dinsdagmiddagen worden enige leerzame spellen van de voorgaande bridgedrive besproken door de betrokken wedstrijdleider: Nico Cox of Petja Klaarhamer. Aanvang van de spelbesprekingen is 13.30 uur. Meer info op de website van de Dorpsvereniging, www.dorpsverenigingheiliglandstichting.nl

MENSENWENS!

Uitnodiging  voor ieder die het fijn vindt om te zingen bij een goed en gezellig koor.

Open repetitie op vrijdag 13 oktober van 14.00 uur tot 16.00 uur, Gemengd Koor, Heilig Landstichting. Aanmelden en info bij dirigente Hanneke van der Grinten, tel. 024-3601736.

NIEUWS VAN DE HEEMKUNDEWERKGROEP

Op 15 november wordt in ’t Zaaltje een lezing gehouden door Jan Noordik. De titel van de lezing is “Geopaden op de stuwwal en omgeving van Heilig Landstichting”. Aanvang 20.00 uur.

Nadere informatie in het volgende Oorbelletje. Reserveert u alvast deze datum in uw agenda?!