Heilig Landstichting is een dorp in de Gemeente Groesbeek, gelegen vlakbij Nijmegen.

Heilig Landstichting is bekend om het Bijbels Openluchtmuseum (tegenwoordig Museumpark Oriëntalis). De oorsprong van Museumpark Oriëntalis vond plaats in de periode 1910-1920. Destijds kocht de toenmalige Heilig Land Stichting onder leiding van priester Arnold Suys hier een terrein aan voor een devotiepark, museum, begraafplaats en bijbehorende kerk. Het gehele complex leidde tot de bouw van een aantal kloosters en gaf de aanzet voor het begin van een woonwijk: wat we nu kennen als Heilig Landstichting. Ook het Afrikamuseum is een bekende trekpleister.

Hier vindt u links naar de websites van beide musea en naar die van ‘t Zaaltje en Het Bosduiveltje.