Bridgeclub Heilig Landstichting: BC-HLS

Theo de Witte

Meer dan 30 jaar is onze bridgeclub actief in Heilig Landstichting van oudsher onder de bezielende leiding van Frits Meulenbelt. Vanaf september 2014 is de organisatie van BC HLS overgenomen door Ine Cox (secretaris), Nico Cox (wedstrijdleider), Petja Klaarhamer (lid) en Theo de Witte (algemeen coördinator). Iedere dinsdagmiddag, ook in het vakantieseizoen, vindt in ’t Zaaltje een bridgedrive plaats van 14.00 tot 17.00. Aanmelding gebeurt ter plaatse een kwartier voor aanvang van de bridgedrive. De kosten bedragen €2,50 per persoon. Het aantal actieve bridgers is het afgelopen jaar duidelijk toegenomen, maar het streven blijft om dit aantal verder te verhogen door werving onder actieve bridgers in Heilig Landstichting en omgeving en via doorstroom vanuit de bridgelessen die in ons Dorpshuis ’t Zaaltje gegeven worden.

Ontspannen bridgen in een gemoedelijke sfeer staat hoog in ons vaandel, maar bridgen is en blijft een denksport. Daarom stimuleren wij het bridgeniveau binnen onze club op verschillende wijzen. Theo de Witte geeft tweemaal per maand een miniclinic voor belangstellenden: het niveau is “de thuisbridger”. De miniclinics starten om 13.00 voorafgaand aan de reguliere bridgemiddag. De andere dinsdagmiddagen worden enige leerzame spellen van de voorgaande bridgedrive besproken door de betrokken wedstrijdleider: Nico Cox of Petja Klaarhamer. Aanvang van de spelbesprekingen is: 13.30.

Aangezien we leven in de snelle wereld van internet zullen we de organisatie en communicatie zo mogelijk via internet laten lopen, zoals uitslagen, nieuwtjes en programma. Informatie van BC Heilig Landstichting is te vinden op de website van de Dorpsvereniging.

Bent u geïnteresseerd, dan kunt u zich opgeven per mail. Ook kunt gerust een keer op dinsdagmiddag binnenlopen om te kijken of mee te spelen.

Mail naar: Ine Cox; Petruslaan 16, 6564AK, Heilig Landstichting; tel: 0646149844; mail: ine.cox@gmail.com