VERENIGING 50PLUS HEILIG LANDSTICHTING

LID ZIJN VAN EEN CLUB KAN EENZAAMHEID VOOR NU, MAAR VOORAL OOK IN DE TOEKOMST BEPERKEN EN VOORKOMEN!

Wij zijn als seniorenvereniging verbonden aan de KBO-Gelderland en met KBO-Gelderland onderdeel van het ‘Senioren Netwerk Nederland’. We proberen vitaliteit uit te stralen. Wij zijn er voor iedereen die 50 jaar of ouder is. Wij zijn er voor u, om samen met u activiteiten te ontwikkelen, omgang met elkaar te stimuleren. Heeft u voorstellen voor bepaalde activiteiten of interessante lezingen, dan horen wij het graag.

Informatie
Op het Oranjecomité na is de Vereniging 50Plus Heilig Landstichting de oudste vereniging van ons kerkdorp. De vereniging telt ca. 200 leden. Deze komen uit Heilig Landstichting en omgeving en zijn van alle gezindten. Haar belangrijkste taken zijn:

Het organiseren van een aantrekkelijk activiteitenprogramma
Jaarlijks omvat dit een aantal lezingen en presentaties over sociale, maatschappelijke en culturele onderwerpen, die aansluiten bij de interesses van de leden. Er is een kerstviering; er zijn ludieke bijeenkomsten en excursies, zoals een jaarlijkse bustocht.

Het behartigen van de regionale belangen van de afdeling en de individuele leden
Daartoe onderhoudt het afdelingsbestuur contacten met de gemeente Berg en Dal, Forte Welzijn en de Seniorenraad in Groesbeek. De vereniging werkt soepel en effectief samen met de overige seniorenafdelingen in de Gemeente Berg en Dal. De vereniging organiseert bijeenkomsten, cursussen en activiteiten, maar neemt ook deel aan sommige activiteiten van de Dorpsvereniging Heilig Landstichting, zoals de maandelijkse Dorpslunch op de 1e woensdag van de maand in restaurant Rozenhof en de wandeling op elke 2e en 4e vrijdag van de maand. Elke 2e en 4e donderdag van de maand kunt u gezellig op de koffie komen in de Bosduivel. De koffie/thee wordt u aangeboden. Het lidmaatschap van de Vereniging 50Plus Heilig Landstichting kost € 30 per jaar en omvat tevens het lidmaatschap van KBO Gelderland en het ‘Senioren Netwerk Nederland’. Deze organisaties behartigen de belangen van senioren op provinciaal en landelijk niveau.

Het bevorderen van de gezondheid van de leden
De vereniging stimuleert het bewegen van haar leden en hebben daarvoor op dinsdagmorgen de activiteiten ‘Sportief wandelen’, ‘Pilates’ en ‘Bewegen voor 70+’. Dit alles wordt gegeven in ‘de Bosduivel’ onder leiding van bevoegde trainers.

Het bevorderen van het gebruik, aansluiten en omgaan met de digitale wereld
Om haar leden te helpen met het gebruik en de omgang met de digitale wereld stimuleert de vereniging het gebruik van internet door een eigen website en organiseert de vereniging trainingen voor vertrouwd en veilig gebruik van internet en via de hulpmiddelen smartphone, tablet, laptop en desktop.

Het verzorgen van de communicatie binnen de afdeling
Leden ontvangen elf maal per jaar het Magazine ‘Ons’ . De afdeling voegt daar een eigen Nieuwsbrief aan toe met informatie over de komende activiteiten en andere wetenswaardigheden.

Bent u 50 jaar of ouder, dan kunt u lid worden van de Vereniging 50Plus Heilig Landstichting
Kunt u nu nog niet deelnemen aan de activiteiten die wij organiseren, dan kunt u door lid te worden de Vereniging ondersteunen en nu reeds gebruik maken van een aantal voordelen.

Aan belangstellenden verschaft de secretaris u graag nadere informatie.

E-mail secretaris: kbo.hls3@gmail.com.

Wij heten U hartelijk welkom!

BESTUUR
Peter Tak, interim voorzitter
Marja van Rossum – van Oppenraaij, Secretaris
Hans Bartels Penningmeester

Rekeningnummer Ver. 50Plus HLS: NL40 RABO 0117424528

Vereniging 50Plus Heilig Landstichting is, als een Vereniging met volledige rechtsbevoegdheid, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel voor Centraal Gelderland onder nummer 09130923.

Uw voordelen:

• Korting (5-10 %) op vertoon van de ledenpas bij veel Groesbeekse winkels en bedrijven herkenbaar aan KBO-vignet.
  • Korting op uw zorgverzekering bij CZ en VGZ. Bij een aanvullende verzekering krijgt u tot een maximum van €25,- uw lidmaatschap terugbetaald.
  • Rijbewijskeuring voor € 40,00 door huisarts Paul Pulles, Heyendaalseweg 288.
  • Gratis belasting-invulhulp door een daartoe opgeleid persoon bij niet te ingewikkelde aangiften (óók met eigen huis!).

Al met al veel mogelijkheden om de jaarlijkse contributie van € 30,00 gemakkelijk terug te verdienen.