Nieuws horizon-2020

Published on april 8th, 2017 | by Philip

Horizon 2020

Beste dorpsgenoten,

Mede-dorpsbewoners pakken van alles aan, rondom ontmoeten en duurzaamheid, rondom bewegen en groen, rondom jong en oud. En langzamerhand wordt het meer zichtbaar, meer tastbaar. Na een eerste pizza-avond besloten onze jongeren om maandelijks samen iets te gaan doen, na een introductie over groen en bomen in ons dorp tijdens de dorpstafel door Teun van Grinsven (de oude groenman van de gemeente) zijn er dorpsgenoten die wel wat willen doen aan de gemeentelijke visie op groen in HLS, een excursie naar het Kekerommetje en de beweegtuin in Millingen staat op de rol. Langzaam krijgen ideeën uit het dorpsonderzoek vorm en inhoud. En niet iedereen is daar even actief in, maar dat geeft niet. Niets moet, alleen, wat we samen met anderen willen kunnen we waarmaken. En als je wat wil, dan ben je welkom. Zo simpel is het!

In het bijgesloten overzicht ziet u wat er allemaal gebeurt in ons dorp n.a.v. het dorpsonderzoek. Het is weer een flinke lijst met aardig wat nieuwe stappen. Leuk om te merken dat onze jongeren tussen 13 – 18 jaar elkaar opzoeken om samen hun dingen te doen. En daar hoort chillen en juicen bij. En bijgesloten ook een korte samenvatting van de Groenvisie (de hele visie is digitaal bij me op te vragen) van de gemeente, vastgesteld in 2010 zonder enige inspraak van bewoners. Toen dat aan de dorpstafel zichtbaar werd waren er meteen een aantal inwoners die zeiden: daar zullen we eens wat aan doen, die visie is niet helmaal de onze. En vind je dat ook, en wil je er ook wat aan doen, meld je bij mij, ik zorg dat het bij de juiste mensen terecht komt.

Het jaar 2018 is nog ver weg, maar plannen voor 2018 kunnen nu al gemaakt worden. Rondom burendag (23 september) willen we een aantal van uw ideeën aan u voorleggen, zodat u een keus kunt maken. En we gaan ervan uit dat voor die ideeën ook wat geld voor uitvoering beschikbaar is. Begin maar vast met nadenken. In mei wordt deze opzet afgerond, let dan goed op een bericht hierover in uw mailbox.

En ook nu geldt, hebt u een reactie op deze informatie, wilt u er iets over kwijt, hebt u nog een goed idee, of wilt u uw buren eens verrassen, laat het me weten. Ik zorg ervoor dat het op de goede plek terecht komt. En bent u de bijlagen kwijt, hier zijn ze te downloaden:

Horizon 2020 overzicht 03-2017

groenvisie berg en dal hls

De complete basisvisie groen 2008 is hier te downloaden:

Basisvisie Groen Groesbeek 2008

Pim Spaan – 0654266189 – pimspaan@kpnmail.nl – @pimspaan