Published on mei 29th, 2018 | by Philip

Horizon 2020 – Enquête

Horizon 2020

Ruim twee jaar geleden praatten ruim 200 inwoners van ons dorp, op initiatief van de dorpsvereniging, met elkaar over de kansen voor het samenleven in ons dorp. Dat gaf heel veel energie en er gebeurt nog steeds van alles mee. Horizon 2020 maakt dit zichtbaar (lees regelmatig in ‘De Oorschelp’, zie ook de website van de dorpsvereniging). De gemeente Berg en Dal heeft nu ingezet op het ontwikkelen van dorpsagenda’s, opgesteld door bewoners en hun organisaties. Het lijkt ons een goed idee om onze eigen agenda te herijken, nog eens stil te staan bij wat ons bindt en wat we willen aanpakken.

Hierbij krijgt u de uitnodiging om een enquête in te vullen, een enquête die ons als gemeenschap zicht moet geven op waar we de komende tijd in ons dorp mee bezig willen zijn/blijven. Een enquête die onze agenda voor de komende 2 jaar vorm geeft. Daarbij, uw enthousiasme geeft weer energie. En daarvan willen we gebruik maken, als het kan samen zaken oppakken, zaken waarvan we tegen elkaar zeggen: die doen ertoe voor (een deel van) onze gemeenschap.

Er zijn de afgelopen jaren heel wat wisselingen geweest in ons dorp en dat betekent veel nieuwe mensen. Ook van hen willen we graag weten wat zij belangrijk vinden in en voor hun nieuwe woonplaats.

Wij willen u dan ook dringend vragen deze enquête in te vullen. En u niet alleen, vraag het ook uw huisgenoten, zowel jong als oud. Hoe meer reacties we krijgen, hoe meer we zicht krijgen op wat u belangrijk vindt. En daar gaat het om!

Hoe te reageren?

De link https://goo.gl/forms/eyuIi3iTCAyaPsT62 brengt u rechtstreeks naar de enquête. Nadat u deze hebt ingevuld, drukt u op submit en de enquête wordt automatisch verwerkt in een excelbestand.

Wij vragen u in de enquête ook of u met ons wilt praten over de resultaten van dit onderzoekje om tot een gedragen advies te komen aan de dorpsvereniging, de opdrachtgever. Denk daar eens over na.

Het bestuur van de dorpsvereniging zal nog laten weten op welke wijze de resultaten bekend gemaakt worden en wat ermee gedaan gaat worden.

Succes bij het invullen, we horen graag van u.

Pim Spaan & Els de Witte – van der Schoot