De Dorpsbieb

De bibliotheek Heilig Landstichting is een kleinschalige, laagdrempelige en kostenloze bibliotheek voor en door de bewoners van de Heilig Landstichting op basis van saamhorigheid en onderling vertrouwen.

Lees je ook zo graag?

Begin 2023 heeft de biebgroep een nieuwe, frisse start gemaakt. Allereerst heeft is de bibliotheek in de Bosduivel opgeschoond en opnieuw ingericht.

De bibliotheek werkt twee kanten op:

Lenen

Je kunt doordeweeks als de Bosduivel geopend is boeken lenen en terugbrengen. Een instructie hiervoor ligt in de  bibliotheek. Aan lenen van een boek zijn geen kosten verbonden.

Inbrengen

Op de eerste maandag van de maand kun je nieuwe boeken voor volwassenen inbrengen tussen 10.00 en 11.00 uur. Mocht dat niet lukken op die tijd, dan kun je contact opnemen met Christianne de Meijer (chrdemeijer@kpnmail.nl) om een afspraak te maken voor een ander moment. Belangrijk is dat de ingebrachte boeken in goede staat zijn en interessant voor een breed publiek.

Literaire ontmoeting

Na het opschonen van de bibliotheek is de groep enthousiast aan de slag gegaan met de organisatie van een ontmoeting met een schrijver. De eerste literaire ontmoeting met Jaap Robben vindt plaats op donderdag 2 maart 2023 vanaf 20:00 uur in de Bosduivel. Als dit een succes is willen we in de toekomst meerdere literaire ontmoetingen organiseren. De kaarten voor 2 maart waren heel snel uitverkocht, dus genoeg enthousiasme ook bij het publiek en in goede staat zijn. We hebben liever geen vakliteratuur.

Kinderboeken

Binnenkort komt er een aparte kast voor kinderboeken. Er volgt nog een oproep voor de inbreng van kinderboeken.

We wensen jullie veel leesplezier!!

De biebgroep:
Christianne de Meijer,