Gepubliceerd

Published on juli 15th, 2018 | by Philip

BURENDAG in HLS op 23 September 2018

Na de zeer succesvolle Burendag van vorig jaar heeft het bestuur van de Dorpsvereniging besloten om deze gezellige dag te herhalen. Ons ‘burengevoel’ is zeer zeker verstevigd door dit evenement. Onze aanvraag voor een financiële bijdrage aan het Oranjefonds is gehonoreerd en mede hierdoor hebben we het volgende programma kunnen vaststellen:

Dorpsommetje
De eerste twee dorpsommetjes zijn gerealiseerd. De werkgroep Bewegen heft onder begeleiding van Via Natura (Tiny Wigman) de route van deze ommetjes op papier gezet. Het eerste ommetje (3,1 km) loopt door het dorp, het tweede ommetje (3,4 km) door het bos. We gaan deze ommetjes op Burendag voor het eerst met elkaar lopen. Enkele wethouders van de gemeente Berg en Dal zijn uitgenodigd om hier bij te zijn. We combineren dit met het planten van het bijenlint. We verzamelen bij ’t Zaaltje om 14:00 uur.

‘Bijenlint’
De bijenstand in Nederland loopt erg terug, de werkgroep duurzaamheid wil hier iets voor doen en heeft 1000 bloembollen ingekocht. Hiervan maken we een ‘bijenlint’door het dorp. Hiervoor hebben we veel handen en handjes nodig!! Neem je bloembollensteker of schepje mee. Dit begint ook bij ’t Zaaltje om 14:00 uur.

Voetbaltoernooi voor de jeugd (5 t/m 15 jaar) op het veldje aan de Josuélaan
Daniël Schilling (jongerenwerker van de gemeente Berg en Dal) leidt dit samen met enkele kinderen uit het dorp. We hopen op een spannend toernooi met veel deelnemers waarna de wisselbeker weer zal worden uitgereikt.
Tegelijkertijd is er koffie, thee enzovoorts op het ‘terras’op het veldje. Ook zal er een luchtkussen voor de kleintjes zijn. Aanvang van het toernooi: 14.00 uur.

Barbecue in ‘t Zaaltje
Om 17.00 uur start de traditionele jaarlijkse dorpsbarbecue. Bij de opening van de barbecue wordt een kunstwerk onthuld, dat is gemaakt door dorpsgenoten onder leiding van de kunstcommissie (Coosje Brunnekreeft, Marianne Struik en Anja Best). Dit kunstwerk komt permanent in ’t Zaaltje te hangen.
We vragen de deelnemers aan de barbecue, die dit jaar half om half vegetarisch is, hun lekkerste gerecht mee te nemen (salade, quiche, kaas, fruit etc.). De dorpsvereniging zorgt voor alles wat op de grill gaat en voor brood en sauzen.
Komt allen en neem ook uw vrienden, buren en vooral de kinderen mee!
Voor de barbecue (exclusief drankjes) vragen we aan de leden van de dorpsvereniging een bijdrage van € 5 per persoon en € 10,- voor niet-leden, kinderen tot 12 jaar gratis. Ook bij slecht weer gaat het door.